Zo’n 33 jaar geleden is het eigenlijk begonnen. Ik was al een aantal jaren werkzaam als secretaresse, maar kreeg daar niet genoeg voldoening uit. Op zoek naar iets anders kwam ik bij het vak schoonheidsverzorging terecht. Heb mijn ontslag genomen en ben de schoolbanken weer ingegaan. Met als doel: ik wilde dit mooie vak in, uiteraard niet wetende waar het ooit zou uitkomen. Na de opleiding ben ik vanuit huis mijn eigen salon gestart, kon daardoor mijn eigen agenda plannen en vooral thuis zijn voor de kids. Toen alleen nog maar de oudste, maar net voor de opening van de salon kondigde onze tweede zich aan en later hebben we nog twee kinderen gekregen. Altijd met heel veel plezier en passie heb ik de klanten behandeld, ze met raad en daad bijgestaan. Veelal ging het om de huid, maar daar bleef het geregeld niet bij. Als muren kunnen spreken, wordt er weleens gezegd.
Hé mam!
Zo’n 11 jaar geleden gaf mijn oudste zoon Cedric aan: “He mam, zal ik jouw producten uit de salon eens online gaan zetten? Ik moet een half jaar studie overbruggen en als het iets wordt, dan is het voor jou fijn om er iets naast te gaan doen en kun je misschien wat uren in de salon afbouwen." Zogezegd, zo gedaan. September 2011, de keukentafel werd in beslag genomen door een groot beeldscherm, met een daarachter een jongeman, die de Care for Skin winkel aan het inrichten was. Mijn moeder zei geregeld: “Moet hij niet eens aan het werk, de hele dag achter zo’n scherm, daar wordt toch niemand beter van!”
3 december 2011 was de dag. De site careforskin.nl was klaar en ging vanaf deze dag in de lucht. De digitale winkel stond te pronken met de pareltjes dat het merk Medex bood. Medex is vanaf de start van de salon mijn hoofdmerk geweest, dus was het een logisch gevolg om hier ook de digitale winkel mee te vullen.
Zondag 4 december. Cedric vertrok weer naar zijn eigen studentenhuis en niet veel later die avond kreeg ik telefoon van hem: “Mam, je gelooft het niet, onze eerste order is binnen!” Yes, wat bijzonder en uiteraard feest in huize Van Dijken.
Inschrijving bij de Kamer van Koophandel
Vanaf dat moment ging het van een paar bestellingen per week, naar een paar per dag. De website werd ondertussen uitgebreid met een paar andere mooie merken, waar mijn salon bekend mee was. Vanaf dat voorjaar werd het steeds duidelijker, dit gaat groeien en het wordt tijd om hier gestalte aan te geven. Vanaf 1 april 2012 was de inschrijving bij de Kamer van Koophandel een feit. Care for Skin bestond vanaf die datum officieel. Uiteraard werd ook dit gevierd!
In juni van dat jaar kwam de grote vraag, er moest een beslissing genomen worden. Cedric ronde zijn studie Civiele Techniek af en kreeg vanuit de stage een leuke baan als projectleider aangeboden. Maar stiekem vond hij zijn eigen project, genaamd Care for Skin, veel interessanter, dit gaf hem de uitdaging waar hij naar op zoek was. Maar het was een risico, Care for Skin had vanuit zichzelf nog geen bestaansrecht. Er moest tijd en geld worden geïnvesteerd om stappen te kunnen zetten. Samen hebben we besloten dit pad in te slaan, het avontuur zogezegd aan te gaan.
Praktisch eerst vanuit de salon, maar ook vanuit ons huis, alles draaide om Care for Skin. Elke ruimte werd in gebruik genomen door de vele producten, verpakkingsmateriaal en zoveel meer. De verpakkingsbubbels, die we toen nog gebruikten, pfff… die maakten me gek, waar ik deze wel niet terugvond! Na 2,5 jaar begon het te wringen en werd het echt tijd om een eigen pandje te huren, wat een luxe, zoveel ruimte. Snel daarna werd ook ons eerste personeelslid aangetrokken.
Rollercoaster
Blijven investeren in mooie producten, plannen maken, vooruit denken, waar willen we naartoe, welke stappen moeten we hiervoor zetten. Nieuw logo, visie ontwikkelen, strategieën uitdenken, nieuwe collega’s, opnieuw verhuizen en ga zo maar door. Deze jaren waren soms als een rollercoaster, elke nieuwe actie vroeg om een reactie en zo rolden we door tot waar we nu staan. En na 10 jaar kan ik niet anders zeggen: we did it! Met Cedric voorop als grote kartrekker.
Inkoop, het magazijn met zijn vele jongelui, klantenservice, content, marketing, schoonheidsspecialistes. We hebben een prachtig team van jonge en enthousiaste mensen, die met passie en kennis van de producten, met ieder hun eigen inbreng, de schouders eronder zet. Daarbij dankbaar voor het vertrouwen dat we elke dag weer krijgen vanuit onze klanten, het leuke contact. Het is en blijft uitdagend zo samen Care for Skin te zijn. En trots? Stiekem wel een beetje, maar dan wel op alles en iedereen.
Toekomst
Op dit moment is de verbouwing van ons derde onderkomen gaande en hopen we deze zomer de huidige grote, veel te drukke kantoortuin in te ruilen voor eigen ruimtes. Meer rust en meer ruimte voor magazijn en onderkomen voor de salons. Op naar ons volgend jubilieum!